چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی صبح روز چهارشنبه آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود که روزانه 500 میلیون دلار به رژیم صهیونیستی خسارت وارد کند.

آغاز اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آلمان، از ساعات اولیه بامداد امروز اعتصاب سراسری در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد و تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله شهرداری‌ها، ایستگاه‌های قطار، بانک‌ها، دفاتر پستی، بورس و دیگر نهادهای رژیم صهیونیستی به طور کامل تعطیل شدند.

فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در نزدیکی تل‌آویو نیز از ساعت شش صبح به این اعتصاب پیوسته، اما به دلیل حکم مقامات قضایی اعتصاب این فرودگاه  قرار شد تنها تا ظهر چهارشنبه ادامه یابد.

بنا بر این گزارش، حتی بیمارستان‌ها در سرزمین‌های اشغالی نیز به این اعتصاب‌ها پیوسته‌اند و همانند روزهای تعطیل با تعداد کمی از کادر خود به بیماران سرویس‌دهی می‌کنند.

این اعتصاب که به درخواست سندیکاهای کارگری اسرائیل برگزار شده است، از سوی دانشگاه‌ها و مجامع دانشگاهی رژیم صهیونیستی نیز مورد حمایت قرار گرفته است.

اتحادیه سندیکاهای کارگری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود خسارت‌های اقتصادی این اعتصاب به روزانه 500 میلیون دلار برسد و این اعتصاب به خاطر محقق نشدن خواسته‌های کارگران و کارمندان در اسرائیل برگزار شده است.

یوفال اشتاینتس، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اعتصاب ضروری نبوده و بنا به برآوردهای ما بازار و اقتصاد اسرائیل و شهروندان اسرائیلی با این اعتصاب به شدت به خطر می‌افتد.

اتحادیه سندیکاهای کارگری رژیم صهیونیستی از مقامات این کشور خواسته بود تا موقعیت شغلی و اجتماعی حدود 250 هزار کارگر دون‌پایه در سرزمین‌های اشغالی را که به کارهایی همانند رفته ‌گری و نگهبانی مشغول هستند، ارتقا دهد.

این در حالی است که وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که نمی‌تواند اوضاع شغلی تمامی این افراد را بهبود ببخشد، اما سعی خود را برای بهبود شرایط برخی از آنها به کار خواهد گرفت.

کد خبر 159890
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز